Ostoja Mijailović van sporta: Otvara novu firmu Ada Motors

Ostoja Mijailović za naš portal otkriva sve o novim investicijama, gde ulaže, ali i šta očekuje u sportu. Razgovarali smo o razvoju auto-industrije, srpskom Davosu, ali i tome ko je danas u sportu

Ostoja Mijailović je poznat kao prvi čovek odbora košarkaškog kluba Partizan. Taj deo njegovog posla pomalo je stavio u zapećak u smislu javnosti, onaj drugi, a to je – preduzetništvo.

Ipak, u intervjuu za Telegraf Biznis, on ističe da sve radi svesno. Mijalović za naš portal otkriva sve o novim investicijama, gde ulaže, ali i šta očekuje u sportu.

Razgovarali smo o razvoju auto-industrije, predstojećem srpskom Davosu, ali i tome ko je danas i zašto u sportu. 

Ostoja je započeo sopstveni posao sa 22 godine. Bio je i poslanik u parlamentu. Poseduje i upravlja nekolicinom kompanija kao što su British Motors, Globos Insurance, AKS Fleet Solution, Bavaria Motors, Bavaria Motorradand BM Premium Yachts…

– Čovek koji je počeo skromno, sledio viziju i sposobnost da prepozna trenutak za odlučne poslovne poteze.

– Opredelite se za polje interesovanja na kojem se dobro snalazite. Tu ćete mnogo lakše prepoznati neke nedostatke koje baš vaša ideja može da otkloni. Neću ništa novo reći ukoliko ponovim da će razvoj kvalitetnih softverskih rešenja sigurno još dugo biti isplativa investicija.

Međutim, ukoliko želite da se izdignete iznad konkurencije, morate imati bolji proizvod.

A put do boljeg proizvoda vodi kroz ličnu edukaciji i kroz edukaciju vašeg tima. Lično se u velikoj meri uzdam u svoje saradnike koje smatram velikim profesionalcima i ljudima koji svakog dana opravdavaju ukazano poverenje. Takav način poslovanja bih svakome preporučio.

– Nije pitanje da li će se prilika prepoznati, već kada će se prepoznati. Morate biti spremni da reagujete pre drugih i ne smete se bojati neuspeha. Strah jeste lekovit u smislu da vas tera da date sve od sebe. Ali sa druge strane, strah ne sme da vas sputava u ostvarivanju svojih snova.

– Naš aktuelni projekat Lux 51 u elitnom delu Bežanijske kose je u fazi izgradnje. On se prostire na preko 65.000 kvadratnih metara i projektovan je u skladu sa novom vizijom savremenog stanovanja.

Saradnici u koje imam puno poverenje su osmislili ovaj projekat tako da unapredi sve aspekte stanovanja. Verujem da ćemo tako postaviti standarde, da će naša sledeća lokacija biti još brže rasprodata. Osim izgradnje, investiramo i u infrastrukturu naših kompanija.

Nedavno smo kupili zgradu u Radničkoj ulici, u blizini Ade Ciganlije, gde smo preselili deo našeg poslovanja. Na tom mestu razvijamo novi auto centar koji nosi ime Ada Motors.

– Veoma izazovna. Naročito u auto-industriji. Zbog toga mislim da je predstojeći Kopaonik Biznis Forum idealno mesto na kojem treba pričati o izazovima koji nas očekuju. Cene proizvodnje će porasti, broj proizvedenih vozila neće moći da isprati potražnju, što će dovesti do skoka cena vozila.

Rat u Ukrajini koji se praktično nadovezao na Kovid je takođe doprineo nestabilnosti tržišta. Sad smo imali ove katastrofalne potrese u Turskoj i Siriji, a koji sem ljudskih i infrastrukturnih tragedija donose i paralizovanje turskog tržišta u određenoj meri. Okretanje ka mobilnosti, flotnom menadžmentu i iznajmljivanju vozila je nešto što u poslovnom svetu može biti dobro rešenje, naročito u datim okolnostima.

– Veoma je važna jer se investicijama stvaraju bolji uslovi za život u tim gradovima. Lično sam veoma ponosan na sve investicije u Čačku i okolini. Za neke sam i sam zaslužan, a naročito se ponosim time da veliki broj ljudi sa kojima sam išao u osnovnu školu danas radi u kompanijama čiji sam vlasnik.

Na taj način čuvamo lokalnu privredu i mislim da nam je to preko potrebno kako bi nam se gradovi širom zemlje bili sve privlačniji.

– Državna ulaganja u infrastrukturu će sigurno doprineti razvoju privrede, kako u privatnom tako i u državnom sektoru. Kada je saradnja u pitanju, prostora za napredak uvek ima. Naročito na polju ubrzanja procedura za donošenje odluka u nadležnim institucijama.

Dijalog postoji i on doprinosi poboljšanju situacije. Ipak, verujem da bi svi mi bili srećniji kada bi progres na tom polju ipak išao brže nego do sada.

– Ulaganje srpskih privrednika u sport je i te kako prisutno. Samo u Upravnom odboru košarkaškog kluba Partizan sedi 10 možda i najvećih srpskih privrednika. Ti ljudi su ujedno i sponzori kluba. Hvala im na tome što prepoznaju značaj sporta i ugled Partizana u svetu košarke i sporta na globalnom nivou.

Zajedno se borimo i to zajedništvo je veoma važno. Sa druge strane, smatram da bi za sport bilo još bolje kada bi se uključili i drugi uspešni srpski i regionalni privrednici.

Ulaganje u sport na našem tržištu se sa pravom smatra nekom vrstom društveno-odgovornog poslovanja. Pogotovu kada je u pitanju ulaganje u klubove od nacionalnog značaja kakav je Partizan, ili Crvena zvezda. Sponzorstva u sportu nisu investicija u kojoj možete do kraja precizno izmeriti povrat svog ulaganja, ali svi smo svesni činjenice da sport na našem tržištu sa sobom nosi veoma jake emocije.

Samim tim, povezivanjem vašeg brenda sa nekim sportskim kolektivom, lakše ćete doći do situacije da se vaši klijenti, odnosno potrošači identifikuju sa vama. Takođe, postoje određena merenja vrednosti koja na mesečnom nivou najpreciznije sprovodi Evroliga uz pomoć svojih partnera. Primera radi, svaki mesečni izveštaj o prisutnosti u medijima bilo u Srbiji, bilo u Evropi, se u komercijalnom smislu meri milionima evra.

A to su mahom pozitivne objave koje klub koji vodim generiše na osnovu svog imena i rezultata koje postiže.

– Osim fudbala, svi ostali sportovi se mogu i moraju okarakterisati kao neprofitabilni. Bez obzira što je, primera radi, košarkaški klub Partizan u stanju da od prodaje ulaznica generiše ozbiljnu količinu sredstava, on da bi bio konkurentan mora gro svojih finansija da pronađe putem sponzorstava.

U drugim, za publiku manje atraktivnim klubovima i sportovima, situacija je još izraženija. Određeni sistem finansiranja pojedinaca i granskih sportskih saveza od strane države postoji i vrši se preko Olimpijskog komiteta Srbije. Ipak, to nije dovoljno za masovnije bavljenje sportom, pre svega dece i omladine.

Veliki izazov predstavlja i infrastruktura u koju dugo nije ulagano a igra važnu ulogu i uz pravilno upravljanje može da bude stabilan izvor prihoda.

– Već sam usputno rekao, govoriću o izazovima sa kojima se susreće auto- industrija. To je važna tema jer smatram da se problemi mogu lako preliti i na ostale grane privrede.

– U ime OMR Grupe ne nastupam samo ja, već sa punim poverenjem tu ulogu prepuštam i svojim saradnicima, potpredsednicima kompanije, članovima Upravnog Odbora i direktorima kompanija koje čine našu Grupu.

Moja prisutnost u medijima zahvaljujući sportu je tolika da je na neki način, makar u javnosti, stavila poslovanje u drugi plan. Taj disbalans je nešto što ćemo svakako promeniti, ali sa druge strane, svesni smo i koliko je interesovanje za sport i koliko prostora on sa pravom zauzima u medijima.

Partizan jeste velika strast, velika obaveza i slobodno mogu reći odricanje od uobičajenog života i poslovanja.

Ipak, svesno sam ušao u to, svesno sam tu i ne žalim ni za čim.

Izvor: Biznis.telegraf.rs